1. طوری داروخانه و کارکنان خود را مدیریت کنید که هم کارکنان و هم مشتریان شما بفهمند که قصد شما مدیریت نیست، بلکه قصد شما ارائه خدمت به کارکنان و به مشتریان است و بس. پس تفکر شما به عنوان یک مدیر باید تفکر خدمت رسان باشد نه یک تفکر مدیریت کننده و این تفکر ابتدا از مشتریان داخلی شما یعنی کارکنانتان باید شروع شود تا به بهترین شکل به مشتریان خارجی منتقل شود و مشتری شما را بهعنوان یک حرفهای قضاوت کند.
2. برنامه موفقیت و رضایت کارکنان را در اولویت موفقیت داروخانه قرار دهید. اگر حسی غیر از این در کارکنان شما ایجاد شود متاسفانه مسیر حرکت شما درست نیست و در آخر با داشتن کارکنان ناراضی، شما مشتری راضی نخواهید داشت.
3. اشاعه الفاظ و جملات پیچیده، بزرگ و زیبا در میان کارکنان و در بدنه داروخانه به هیچ عنوان اثربخش نیست پس سعی کنید آنها را به سادگی و به زبان خودشان در دسترس کارکنان قرار دهید تا مسیر حرکت داروخانه به سادگی برای آنها مشخص شود.
4. شما بهعنوان یک مدیر، الگوی رفتاری کارکنان هستید پس سعی کنید رفتار شما ارزشها و فرهنگ سازمانی را حفظ و هم ارتقا دهد.
دیگران شما را میبینند.
5. با کارکنان و مشتریان ارتباط موثر داشته باشید.
6. فضای کسبوکار خود را برای نوآوری چنان پرورش دهید که انگار نوآوری بخشی از سبک زندگی داروخانه و کارکنان شما است نه یک فانتزی برای داروخانه شما که جدای از فعالیتهای اصلی شرکت به آن نگاه میشود، کارکنان شما باید نوآوری را فعالیت اصلی داروخانه بدانند پس از نوآوری خیلی زیاد حمایت کنید.
7. خود را در قبال تعالی کارکنان و داروخانه مسوول و متعهد بدانید. کارراهه شغلی و ایجاد تعادل بین کار و زندگی کارکنان شما تا حد زیادی بر عهده شماست آن را به خوبی برنامهریزی و اجرا کنید، کارکنان این را درک میکنند و بهتر برای داروخانه شما خلق ارزش خواهند کرد.
8. خود را در مورد نتایج تصمیمهایی که میگیرید مسوول بدانید. نتایج تصمیمی که شما به عنوان یک مدیر اتخاذ میکنید را نباید به فرد دیگر یا به کل سیستم نسبت دهید، مسوولیت تصمیم را قبول کنید تا کارکنان و مشتریان راضی داشته باشید.
9.احساسات و عواطف خود، کارکنان و مشتریانتان را به درستی مدیریت کنید. محصول یا خدمت شما به مشتری هر چقدر هم با کیفیت باشد تنها بخشی از برند شما را تشکیل میدهد، قسمت مهم برند شما را ارتباطات یکپارچه شما با مشتری و همچنین مشتریان داخلی یا همان کارکنان شما تشکیل میدهد، اگر بهترین محصول را هم ارائه کنید و برخورد کارکنان شما با مشتری در لحظه مواجهه یا شکایت مشتری از شما نامناسب باشد همه چیز از دست خواهد رفت. اگر احساسات کارکنان خود را درک کردید، آنها هم در لحظه مواجهه با مشتری، حساسیت مشتری شما، شرکت شما و برند شما را درک خواهند کرد و بهترین خدمت را ارائه خواهند داد.
قوانین،برای تبدیل شدن از یک مدیر خوب به یک مدیر عالی
کارکنان ,داروخانه ,یک ,مشتریان ,مشتری ,هم ,کارکنان و ,کارکنان شما ,خود را ,شما را ,یک مدیر
درباره این سایت